Onze behandelingen

Hier vind je een overzicht van onze meest voorkomende behandelingen. Wil je weten of je voor de door jouw gewenste behandeling bij ons terecht kunt? Neem contact op met Tandheelkunst of maak een afspraak.

De tandheelkunde ontwikkelt zich ontzettend snel. Het aantal behandelingen is de afgelopen jaren sterk gegroeid en de complexiteit is toegenomen.

Doordat Tandheelkunst doorlopend investeert in opleidingen, techniek en het aantrekken van nieuwe specialisten, kunnen we de meeste behandelingen in onze eigen Tandheelkunst-praktijken uitvoeren.

Vrouw aan tafel die lacht

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een lijst met vragen die in onze praktijken regelmatig worden gesteld. Staat jouw vraag er niet bij? Je kunt natuurlijk ook contact met Tandheelkunst opnemen.

Wij kijken ernaar uit je welkom te heten. Er zijn twee mogelijkheden je kan je aanmelden via deze link. Liever eerst bellen? Bel ons op werkdagen op: 0348 – 48 19 53 Of stuur een mail naar: Korenmolenlaan@tandheelkunst.nl.

De Lieve Tandarts” is een Nederlands kwaliteitskeurmerk voor tandartsen die zich onderscheiden door hun klantvriendelijke benadering. Vooral voor mensen die bang zijn voor de tandarts. Het keurmerk staat voor zorg met extra aandacht aan comfort en welzijn. Tandheelkunst is er trots op om aangesloten te zijn bij dit kwaliteitskeurmerk.

De Tandheelkunstpraktijken werken volgens zeer strikte hygiëneprocedures die overeenkomen met de voorschriften in ziekenhuizen. Tandheelkunst doet al het mogelijke om kruisbesmetting te voorkomen.

Als eerste dat wij er alles aan zullen doen om jou zo goed mogelijk te helpen. Om dit zo concreet mogelijk te maken hebben wij dit uitgeschreven in onze 7 beloften. Al onze medewerkers werken op basis van deze beloften. Weet jij precies wat je kan verwachten.

Iedereen is welkom. Waar je ook in Nederland vandaan komt. Soms heeft de tandarts in de buurt niet de specialisme of zorg waar jij naar op zoek bent. Dan is het fijn om ergens terecht te kunnen waar die zorg wel is. We liggen centraal gelegen in het midden van het land en hebben gratis parkeren voor de deur. 

Kwaliteit en organisatie

Zijn jullie aangesloten bij het Kwaliteitsregister Tandartsen?

Vanzelfsprekend zijn de tandartsen van Tandheelkunst aangesloten bij het Kwaliteitsregister Tandartsen.

  • BIG-geregistreerd is
  • De gedragsregels en praktijkrichtlijnen naleeft en de vakliteratuur bijhoudt
  • Bij- en nascholing volgt
  • Intercollegiaal overleg voert
  • Een klachtenregeling heeft

Voor onze tandheelkundige praktijken zoeken we regelmatig enthousiaste tandartsen of preventie-assistenten. Teamgeest, enthousiasme en de drive om te gaan voor kwaliteit zijn eigenschappen die wij zoeken in onze medewerkers.

Wil je solliciteren naar een baan als tandarts, preventieassistente of mondhygiëniste in één van de Tandheelkunstpraktijken?

Hier vind je een overzicht van de vacatures bij Tandheelkunst.

U kunt ook een open sollicitatie sturen naar sollicitatie@tandheelkunst.nl, ter attentie van Ingeborg Werther.

  1. De tandarts neemt de tijd voor eventuele vragen van de cliënt.
  2. De tandarts drukt zich helder uit en spreekt bij voorkeur Nederlands.
  3. De tandarts betrekt de cliënt actief bij zijn/haar advies in gebitsbehandeling.
  4. De tandarts geeft aan kinderen aangepaste en begrijpelijke informatie.
  5. De tandarts legt uit hoe de cliënt zijn gebit zo goed mogelijk kan verzorgen om gebitsproblemen te voorkomen.
  6. De tandartsenpraktijk is schoon en hygiënisch.
  7. De tandarts is bekwaam en bevoegd om zijn taken uit te voeren.
  8. De behandelstoel is schoon.
  9. Afhankelijk van het letsel is deskundige acute mondzorg volgens de praktijkrichtlijn spoedgevallen dienst beschikbaar. Voor mensen met veel last van (pijn)klachten is acute mondzorg binnen 24 uur beschikbaar.
  10. Gebruikte instrumenten worden gesteriliseerd of gedesinfecteerd volgens de praktijkrichtlijn infectiepreventie.
  11. De materialen en instrumenten in de praktijk zijn bij de tijd.
  12. De tandartspraktijk heeft een professionele uitstraling.
  13. Als de cliënt buiten openingstijden belt naar de praktijk van de eigen tandarts, krijgt hij op het antwoordapparaat heldere en bondige informatie over spoedhulp.
  14. De afvoer van (risicovolle) stoffen is zo geregeld, dat er geen gevaar is voor de cliënt.
  15. Tandartsen zijn open en helder over behandeling en praktijkvoering naar cliënt en zorgverzekeraar.
  16. De tandarts verduidelijkt zijn advies voor behandeling.
  17. Bij verwijzing informeert de tandarts over de discipline waar de cliënt naar verwezen wordt.
  18. De houding van tandartsen is cliëntgericht. De tandarts verplaatst zich in zijn cliënten, ook als die een speciale benadering nodig hebben (kinderen en angstige mensen b.v.).
  19. Er zijn maatregelen genomen om de cliënt te beschermen tegen overmatige straling bij röntgenfoto’s. De praktijkrichtlijn tandheelkundige radiologie wordt hierbij gevolgd.
  20. Klachten van cliënten worden zoveel mogelijk voorkomen en/of verholpen, zonodig door accurate verwijzing.
  21. De tandarts betrekt de cliënt actief bij de keuzes die er in de gebitsbehandeling mogelijk zijn.
  22. De tandartspraktijk is voor iedereen goed toegankelijk, ook tandartspraktijken die acute mondzorg of weekendzorg leveren.
  23. De cliënt kan binnen drie weken terecht voor een afspraak.
  24. Kwaliteitscriteria tandartsenzorg vanuit cliëntenperspectief Herziening 2008 Februari 2009 NPCF – CliëntenBelang Utrecht – Zorgbelang Gelderland.
  25. Elke cliënt heeft wanneer hij of zij dat wenst een vaste tandarts en dus een vast aanspreekpunt.

De Tandheelkunstpraktijken werken volgens zeer strikte hygiëneprocedures die overeenkomen met de voorschriften in ziekenhuizen. Tandheelkunst doet al het mogelijke om kruisbesmetting te voorkomen.

Lees meer over hygiëne.

Specialisten

Tandheelkunde heeft zich de laatste jaren zo ontwikkeld dat niet alle behandelingen door een persoon optimaal kunnen worden uitgevoerd. Dat betekent dat er allerlei specialisten zijn gekomen die deelbehandelingen uitvoeren, bijvoorbeeld een tandarts-implantoloog die implantaten plaatst.

Optimaal resultaat

Maar ook aan de andere kant kunnen bepaalde behandelingen worden gedelegeerd naar een hulpkracht die zich heeft gespecialiseerd in een bepaalde verrichting. Dat doen wij bijvoorbeeld bij vullingen. De behandeltijd kan daardoor verlengd worden, wat een optimaal resultaat tot gevolg heeft. Hierdoor komt tijd vrij voor de tandarts die dan behandelingen kan uitvoeren die in zijn handen het beste zijn. De patiënt vaart daar wel bij.

Tandarts blijft eindverantwoordelijk

Het eindresultaat bestaat uit hoogwaardige tandheelkunde dat in een teamconcept tot stand komt. Maar altijd is het de tandarts die de regie en eindverantwoordelijkheid houdt.

Nascholing

Tandartsen en hulpkrachten (het behandelteam) besteden met elkaar honderden uren aan nascholing. Zo word je altijd behandeld volgens de laatste inzichten en met de best beschikbare materialen en technieken. 

Lees meer over de verschillende specialismen in onze tandartsenpraktijken.

Endodontoloog

Amsterdams Centrum voor Endodontologie
Donarstraat 10
1076 CB Amsterdam
Tel. 020-6763848

Wij sturen de foto en een verwijsbrief naar hen toe zodat zij weten wat voor afspraak gemaakt moet worden. Je kunt dan na 1 week bellen voor het maken van een afspraak.

Tandarts-Implantoloog

Centrum voor Orale Implantologie en Chirurgie Woerden

Kliniek Voor Tandheelkunde
Terschellingkade 3
3446 BK Woerden
Tel. 0348-481953

Wij sturen de foto en een verwijsbrief naar hen toe zodat zij weten wat voor afspraak gemaakt moet worden. Je kunt na een paar dagen bellen om een afspraak te maken voor een consult implantologie met R.M. Schweitzer, tandarts-implantoloog.

Parodontoloog

Kliniek Voor Parodontologie De Meern
Mevr. Dr. N. Lioubavina-Hack
Leidse Rijn 27
3454 PZ De Meern
Tel. 030-6621617

Praktijk Voor Parodontologie
Livingstonelaan 466
3526 JB Utrecht
Tel 030 2870560

Kaakchirurgen

Hofpoort Ziekenhuis, afdeling Kaakchirurgie

Polanerbaan 2
3447 GN Woerden
Tel. 0348-427850

Bereikbaar tussen 08.30 en 12.30 uur

Endodontoloog

Amsterdams Centrum voor Endodontologie
Donarstraat 10
1076 CB Amsterdam
Tel. 020-6763848

Wij sturen de foto en een verwijsbrief naar hen toe zodat zij weten wat voor afspraak gemaakt moet worden. Je kunt dan na 1 week bellen voor het maken van een afspraak.

Tandarts-Implantoloog

Centrum voor Orale Implantologie en Chirurgie Woerden
Kliniek Voor Tandheelkunde
Terschellingkade 3
3446 BK Woerden
Tel. 0348-481953

Wij sturen de foto en een verwijsbrief naar hen toe zodat zij weten wat voor afspraak gemaakt moet worden. Je kunt na een paar dagen bellen om een afspraak te maken voor een consult implantologie met R.M. Schweitzer, tandarts-implantoloog.

Parodontoloog

Kliniek Voor Parodontologie De Meern
Mevr. Dr. N. Lioubavina-Hack
Leidse Rijn 27
3454 PZ De Meern
Tel. 030-6621617

Praktijk Voor Parodontologie
Livingstonelaan 466
3526 JB Utrecht
Tel 030 2870560

Kaakchirurgen

Hofpoort Ziekenhuis, afdeling Kaakchirurgie
Polanerbaan 2
3447 GN Woerden
Tel. 0348-427850

Bereikbaar tussen 08.30 en 12.30 uur

Ondanks onze inzet kan het voorkomen dat je niet helemaal tevreden bent. Heb je een klacht? Lees dan hier hoe je het ons kunt vertellen.

Logo op de muur